شناسهٔ خبر: 20819 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس كل دادگستری گیلان:

مبادی ورودی هر استان از جمله فرودگاه‌ها از مولفه‌های توسعه استان محسوب می‌شوند

فرودگاه رشت رئیس كل دادگستری گیلان در دیدار با مدیركل فرودگاه این استان، بر لزوم تملك اراضی اطراف فرودگاه سردار جنگل رشت تاكید و مبادی ورودی هر استان را از شاخص‌های توسعه همان استان دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل فرودگاه گیلان، احمد سیاوش پور در دیدار نوروزی ضمن حضور در دفتر مدیركل فرودگاه گیلان، ضمن تاكید بر لزوم تملك اراضی اطراف فرودگاه گفت: مبادی ورودی هر استان از جمله فرودگاه‌ها از مولفه‌های توسعه استان محسوب می‌شوند لذا مدیران ارشد استان و نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی می‌توانند از ظرفیت فرودگاه سردار جنگل رشت برای توسعه گیلان استفاده كنند.

مدیركل فرودگاه گیلان نیز در این دیدار كه روز چهارشنبه ۲۵ فروردین ماه ۹۵ در دفتر وی برگزار شد افزود: در شش سال اخیر بالغ بر یكصد میلیارد تومان از محل اعتبارات شركت فرودگاه‌های كشور بابت زیرساخت‌های فرودگاه سردار جنگل هزینه شده است و آمادگی داریم شبانه‌روز به ۱۰۰ سورتی پرواز سرویس‌دهی كنیم.

فتاح رضوانی مثلث فرودگاه سردار جنگل، منطقه آزاد انزلی و گردشگری را از مولفه‌های توسعه صنعت حمل و نقل هوایی گیلان دانست و افزود: متاسفانه فرودگاه سردار جنگل رشت در شورای گفتگوی استان عضویت ندارد و اعتبارات مرزی به این فرودگاه تخصیص داده نمی‌شود ضمن اینكه در بحث تملك اراضی اگر اقدامی صورت نگیرد استان گیلان در ۲۰ سال آینده با توجه به افزایش پروازها، توسعه جمعیت و نیز ازدیاد تقاضا با فرودگاه موجود جوابگوی نیازها نخواهد بود.

وی همچنین فرودگاه را مبدا ورودی استان برای گردشگران دانست و افزود: انتظار می‌رود مدیریت ارشد استان با تجمیع همه بخش‌های دولتی و غیردولتی زمینه‌های رشد صنعت حمل و نقل هوایی در گیلان را فراهم نماید.

برچسب‌ها:

نظر شما